Tuesday, May 17, 2011

semester baru 2011

tahun 2011 pengambilan pelajar di Uniten berlaku lebih kerap dalam tempoh yang panjang. Bermula dengan pelajar 'foundation' trimester 3 bermula bulan 3 dan semester khas bermula april kemudian pelajar semester 1 sesi 2011/12 pada mei. dan pada september nanti pelajar kemasukan baru sekali lagi mendaftar bersama pelajar senior. Pertindihan semester ini bertujuan untuk diselaraskan dengan kelender baru pengajian tinggi yang diperkenalkan oleh kerajaan bermula pada tahun ini iaitu kemasukan september.

walau bagaimanapun pensyarah masih mampu mengendalikan keadaan ini walau jadual pengajaran sedikit bertambah berbanding sebelumnya. Bagi yang mengajar subjek yang ditawarkan di setiap semester pastinya memiliki jadual pengajaran yang ketat. ini lah rutin pensyarah. selain dari terlibat pengajaran mereka juga perlu menjalankan penyelidikan dan memberi khidmat nasihat kepada yang berkaitan.

bagi pelajar jangan risau tentang jadual pensyarah. biarkan mereka dengan tugas mereka. Apa yang penting mereka tidak mengabaikan tugas membimbing pelajar-pelajar mereka.

No comments: