Saturday, June 11, 2011

Bola,bola,bola, mari sepak bola.




11 Jun 2011 adalah tarikh penting yang akan dikenang oleh seluruh peminat bola sepak tempatan. Khususnya peminat bolasepak Terengganu dan Kelantan. Pada tarikh ini dua pasukan dari kedua-dua negeri ini akan bertarung merebut salah satu piala kebanggaan di Malaysia iaitu Piala FA.

Perlawanan akhir yang akan berlangsung pada tarikh ini sebenarnya satu pertemuaan yang menarik. Bukan saja kerana mempertemukan dua pasukan bolasepak dari Pantai Timur dan negeri berjiran, malah pertemuaan ini juga merupakan ulangan kepada pertemuaan di peringkat Liga yang baru saja berlaku pada isnin yang lalu. Tempo dan gerak serangan pada perlawanan tempoh hari masih lagi diingati oleh peminat bolasepak tempatan. Yang berkesudahan pasukan Kelantan berjaya menewaskan pasukan Terengganu dengan 3-0.


Keputusan isnin lalu juga menjadikan perlawanan akhir FA Cup ini lebih menarik kerana semua peminat bolasepak tempatan akan menanti corak permainan kedua-dua pasukan sama ada Terengganu mampu bangkit dan memberi persembahan sebenar mereka ataupun Kelantan tetap juga mampu mengekalkan corak menyerang yang dipamerkan tempoh hari.


Yang pasti kedua-dua pasukan akan menurunkan pemain terbaik masing-masing. Jika perlawanan isnin lalu terdapat pemain utama yang menyertai pasukan kebangsaan, tapi untuk perlawanan akhir ini mereka mungkin akan diturunkan.


Pasukan pilihan saya? He hehe... tengok plat no kereta saya!







No comments: